Dag 12 Bukittinggi-Padang

8 september 2014 - Padang, Indonesië

Vandaag kunnen we uitslapen tot 8u want we hebben een redelijk rustig dagje voor de boeg. Om 10u uitchecken en dan beginnen we met een city-tour te voet door Bukittinggi. De zon schijnt voor het eerst volop zo 's morgens vroeg maar gelukkig niet om te puffen.

Allereerst een stop bij fort De Kock. Dit is nog slechts een ruïne die vroeger door Nederlanders is gebouwd. Via een hangbrug komen we bij een tamelijk verwaarloosde dierentuin waar ook een mooi Minangkabaus huis ligt. We lopen via een redelijk schone markt, waar o.a. kroepoek, chocola, koek, snoep en kleding wordt verkocht, richting centrum waar een mooie toren staat: de clocktower Jam Gadang oftewel de Big  Ben. Hierna gaan we verder per auto naar het panoramapark waar je uiteraard  prachtige foto's kunt maken van de gehele omgeving o.a. de Sianok vallei en alweer de Marapi vulkaan. Dan verlaten we Bukittinggi en we komen onderweg naar Padang zelfs in een file van een klein uurtje terecht waarschijnlijk veroorzaakt door een drukke lokale markt op straat. Wanneer we bij de zoveelste waterval stoppen vinden we het drogen van de was op de spoorrails zeker zo interessant. Hopelijk wacht de trein tot de was droog is! Om ca 16u komen we aan in Padang waar we onze laatste nacht op Sumatra doorbrengen. Voor we naar het hotel gaan maken we eerst nog een rondje door deze stad. We rijden door China town, langs de haven en de zee (Indische oceaan).

Hierna de laatste check-in en we sluiten deze rustige dag vroeg af.

1. Ton:
    8 september 2014
    Merapi wordt nu Marapi...dan snap ik het weer! En nu op naar Java......weerzien met Yogjakarta
  2. Pierre & Margriet:
    8 september 2014
    Geweldig al jullie verhalen van Sumatra voor ons was het in herrinnering terug genieten van onze reis een paar maanden terug ben benieuwd naar jullie verhalen over Java geniet lekker verder van jullie mooie reis
  3. John en Marij:
    9 september 2014
    Dit was Sumatra. Een ervaring rijker, maar vooral genoten.Welkom op Java. Ga verder waar jullie destijds gebleven zijn.
  4. Mich:
    9 september 2014
    jao ich seen ut al de ein nao de anger maerktj en waterval en daen auch nog ffkes de was laote strike door de machnist gae seet good bezig veul plezeer nog