Dag 11 Bukittinggi

7 september 2014 - Bukittinggi, Indonesië

Vanmorgen om 8u op ons gemakkie even luxueus ontbijten in ons sjiek hotel. En als echte Hollanders bietsen we de lekkere muffins mee uit de ontbijtzaal voor onderweg vandaag. Om 9u vertrekken we richting paleis van Pagarayung met onderweg weer mooie rijstterrassen, schitterende valleien en zelfs een meer: Singkarang. De eerste stop is bij een mooi traditioneel gebouw dat vroeger gebruikt werd als school om de kinderen de Koran te leren. Het  volgende traditionele huis is 350jaar oud en ligt in het Balimbing dorp.  Daarna gaan we naar Bagusangkar waar het paleis ligt. Dit is werkelijk indrukwekkend om te zien en we zijn inmiddels gewend dat we zeer regelmatig gevraagd worden of men met ons op de foto mag en dit gebeurt hier dus ook. Nu zelfs een groep volwassen Maleisische Bikers die hier toevallig ook net zijn met hun motors. Ook treffen we een echtpaar uit Solok met hun 2 kinderen die prachtige kledij aan hebben. Daarna gaat het verder richting koffiefabriek en hier zijn 3 dames de gemalen koffie met schepjes handmatig in plastic zakjes aan het doen. Deze zijn zelfs bestemd voor de export. Na de lunchpauze gaan we dan eindelijk naar de Harau vallei, een prachtig natuurgebied omgeven door hoge kliffen, waar o.a. diverse watervallen naar beneden denderen. In deze vallei hebben we een bijna 3 u durende wandeling door o.a. de rijstvelden en dicht struikgewas.  Iwal is onze gezellige gids en het eerste speciale dat we te zien krijgen is de dragon vlinder. Deze schijnt alleen hier voor te komen. We krijgen ook uitleg over het rijstproces en een molen om zelf electriciteit op te wekken. Om ca 17u rijden we terug naar Bukittinggi en evenals de rest van de dag hebben we een schitterend uitzicht op de Merapi vulkaan. Tegen 19u arriveren we weer in ons hotel na een mooie dag.

1. Ton:
    7 september 2014
    De Merapi ligt toch op Java? Zien jullie die?
  2. John en Marij:
    7 september 2014
    Hallo Mia en Koos.
    Jullie zijn echt aan het genieten. Volgens mij heeft jullie dag 48 uur. Jullie doen en zien zooooveeel!!! Geniet nog lekker. In Jogjakarta komen jullie de eerste dag Maarten en Lieke vd Goor tegen. Echte een kersvers Heytser bruidspaar.
  3. Sjra en ine:
    8 september 2014
    Mooi die verhalen, maar wat ton schrijft,is t idd de merapi? Dan kun je die op een verre afstand zien. Goeie reis verder naar yogjakarta
  4. Sjra en ine:
    8 september 2014
    Heb t even opgezocht, maar de vulkaan op sumatra heet marapi, java heeft de merapi.scheelt een letter.;)