Dag 21 Sanur

17 september 2014 - Sanur, Indonesië

Vandaag onze eerste hele dag in Sanur, dus genieten en vooral relaxen. Tenminste dat is de bedoeling. We installeren ons aan het strand in een heerlijk rustige omgeving en ook niet verkeerd prinsheerlijk op een 2 persoons ligbank waar we zelfs het katoenen dak omhoog kunnen doen. Wat een luxe toch.  Maar we hebben om 14u afgesproken met een chauffeur om ons naar het zuidelijkste puntje van Bali te brengen en Maarten en Lieke gaan gezellig mee. Na een klein uurtje rijden in toch minder groen landschap dan we hier gewend zijn komen we aan bij een klein zandstrand waar volgens info de film ELO (eat, love and pray) is opgenomen met o.a. Julia Roberts. Hier zijn veel planksurfers bezig om de hoge golven te 'vangen' en proberen hierin overeind te blijven. Leuk om dit life te zien. Om 17u gaan we naar de rotstempel Pura Luhur Ulu Watu, een van de 6 hoofdtempels van Bali. Hij ligt 100m boven de zee op een uitspringende rots van de zeer steile kust. Het wemelt hier van de apen en we worden gewaarschuwd om vooral geen bril te dragen anders loop je een groot risico dat ze deze weggraaien. Dus dan maar met beperkt zicht erheen en dit keer met een paarse sarong aan. Aansluitend is er, met uitzicht op de tempel, een ritmische kecak-dansuitvoering bij vuur voornamelijk uitgevoerd door mannen. Hier worden geen instrumenten gebruikt maar de mannen maken constant gespierde bewegingen en produceren hierbij  voortdurend en zeer snel 'n geluid dat op het woord kecak lijkt. De spectaculaire zonsondergang die ons beloofd is blijft helaas achterwege vanwege de bewolking. Door met het zonlicht te spelen maken we in onze ogen toch een paar mooie foto's.  Na de uitvoering rijden we naar een seafood grillrestaurant dat vlakbij het vliegveld van Denpasar ligt. Hier mogen we onze te bereiden vis zelf aanwijzen voordat hij gewogen wordt om de prijs te bepalen. Lieke en Maarten gaan voor een witvis, Koos voor calamaris en Mia voor een kreeftesoepje en een ananas gevuld met vissoorten. We krijgen een tafel buiten op het strand vlakbij de zee, heel romantisch met zelfs kaarslicht erbij. We zakken hilarisch genoeg met onze stoel een stuk maar het mag de pret niet drukken. Op de achtergrond nog muziek en een danseres en de setting is compleet. Om 22u zijn we weer terug in het hotel, drinken nog een paar afsluitertjes en tot slot naar bed.

1. Presser:
    18 september 2014
    Wat gezellig en romantisch geniet nog van een paar mooie dagen en tot de volgende reis.
  2. John en Marij:
    18 september 2014
    Wat gezellig,saampjes. Zijn jullie in Jimbaran geweest?Geniet nog van de laatste dagen en wens Maarten en Lieke een goede thuisreis.
  3. Ton:
    Geweldige ervaring!
  4. Maarten & Lieke:
    18 september 2014
    Koos en Mia! Bedankt voor de gezellige 'dagen' samen! Helaas zit het er voor ons op...... Wij zitten op het vliegveld te wachten voor boarding. Wat een fantastische vakantie hebben we gehad!
    Geniet nog maar lekker van jullie laatste dagen in het mooie hotel puri santrian! Lekker op die dikke matrassen genieten van het uitzicht! Tot in Heitse!
    Groetjes Maarten en Lieke