Dag 13 Padang (Sumatra)-Yogyakarta (Java)

9 september 2014 - Yogyakarta, Indonesië

Onze laatste dag op Sumatra want vandaag vliegen we om 12.55u plaatselijke tijd naar Java waar ons een weerzien wacht met hotel Phoenix in Yogyakarta waar we helaas vorig jaar onze vakantie moesten afbreken. We zijn om 10.30u vertokken naar het vliegveld van Padang en hier zijn onze koffers natuurlijk veel te zwaar zodat we totaal Rph 237.000 boete moeten betalen voor overgewicht. Voor de niet kenners dit is ca € 15,40. Voor een binnenlandse vlucht mag je nl. maar 15kg p.p. meenemen en wij hebben samen liefst 42kg. Iets verder mogen we de luchthavenbelasting betalen en dat is p.p. Rph 35.000, 'n peulenschil dus maar € 2,27 p.p. Zo ben je wel al snel miljonair af, maar oké we zijn 't toch af en toe wel al is 't in Indonesische Rph. Voor 't inchecken hebben we al afscheid genomen van onze chauffeur Adi en hij heeft ons de afgelopen dagen veilig door Sumatra geloodst. Helaas was z'n engels beperkt zodat we het niet echt over van alles en nog wat konden hebben waardoor we ook niet echt een klik met hem kregen. We vliegen naar Yogyakarta met een tussenstop in Jakarta. We landen rond 18u en maken iets later kennis met onze chauffeur voor de komende dagen, Nana. Met hem kletsen we direct al volop in 't Engels en hij vemeldt ook dat hij van t kantoor heeft gehoord hoe t ons vorig jaar is vergaan. Hij blijkt zelfs in t ziekenhuis te zijn geweest. Op de weg van 't vliegveld naar 't hotel passeren we het Betesda ziekenhuis al maar het is al donker dus niet goed te zien. In t hotel aangekomen herkennen we diverse dingen. We pakken de koe maar gelijk bij de horens zoals dat zo mooi heet en gaan eten in het restaurant waar we vorig jaar ook waren op de bewuste avond. Na het eten besluiten we om de plek des onheils ook maar direct op te zoeken en herkennen de plaats waar Mia 'plat' ging. Toch raar om hier terug te zijn en te weten wat toen gebeurd is. Maar morgen vervolgen we onze vakantie met allerlei bezienswaardigheden in Yogyakarta en wat dit precies is laten we jullie op dit plekje wel weer weten.

1. John en Marij:
    9 september 2014
    Jullie hebben inderdaad de koe bij de horens gepakt. Je hoeft het maar gedaan te hebben. Geeft toch een ontspannen gevoel als het gebeurd is. Kunnen jullie morgen met de uitstapjes beginnen. Gr. John en Marij
  2. Sjra en ine:
    9 september 2014
    Hotel Phoenix,heeerlijk! En ja, t weerzien met de plek "des onheils" zal raar zijn. Wat wij van Yogja heel leuk vonden was om ,s avonds bij t Tugu monument te zitten en n praatje maken met n inwoner die "parkeerwachter"is, bril draagt met hele dikke glazen, enkele tanden mist, redelijk nederlands kan praten en vol lof is over de nederlanders. Wij hebben ons bij hem, op die bijzondere plek, geweldig geamuseerd. Kortom , nu voor jullie, een fijn verblijf .
  3. Ton:
    9 september 2014
    Goed gedaan! Daar word je sterk van
  4. Sien:
    10 september 2014
    Oke, gaat helemaal goed komen.....
    dan ga maar verder met genieten!!!!
  5. Presser:
    10 september 2014
    Wat goed van jou en koos dat jullie dat hebben gedaan en geniet verder nog van jullie vakantie wij volgen jullie .